söndag 13 oktober 2019

Review: En bur av guld

En bur av guld En bur av guld by Camilla Läckberg
My rating: 3 of 5 stars

Det är inte ofta det skär sig mellan mig och en uppläsare, men i denna bok gick det inte. Jag tror inte det är uppläsaren utan istället finner jag huvudkaraktären i en bur av guld väcker så mycket känslor att jag mest blir irriterad varje gång jag startar ljudboken. Efter en tredjedel styr jag stegen hem till min mor och lånar hennes tryckta version.

Allt blev en total omvändning och nu utvecklade jag istället ett beroende, det gick inte att sluta läsa. En bur av guld skiljer sig enormt från Läckbergs tidigare verk som utspelar sig i Fjällbacka. Detta är ett verk kvinnor trycks ner psykologiskt och fysiskt i en värld där rikedom och skönhet framhävs i motsats till exempel utbildning. Klart läsvärd!

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...