fredag 6 september 2019

Review: Peder Fredricson

Peder Fredricson Peder Fredricson by Peder Fredricson
My rating: 4 of 5 stars

Jag älskar en bok som väcker minnen till liv och som gör att jag kan slappna av och njuta efter en lång arbetsdag. Jag vet att denna bok väntar på nattduksbordet när jag slår igen jobbdatorn. Peder Fredricson berättar om uppväxten, tävlingar och om att möta All in (Allan) hästen som han vann EM-guld med. Peder berättar om hur oorganiserad han var vid starten av sin tävlingskarriär och hur han har behövt förändras för att nå framgång. Han pratar mycket om mental träning och jag förstår ännu bättre hur lång tid det tar att bygga upp hästar till de högsta tävlingarna.

Jag upplever nostalgi från min egen uppväxt när han pratar om ryttare han jobbat för och mött på tävlingsbanan. Dessa ryttare har jag tittat på under alla åren som spenderades i Scandinavium eller via TV-apparaten hemma. Detta är en feelgood bok för alla hästbitna och framförallt en bok för dig som fortfarande tycker att hästsporten är en sport där hästen gör arbetet.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...