fredag 19 april 2019

Review: Udda Verklighet

Udda Verklighet Udda Verklighet by Nene Ormes
My rating: 3 of 5 stars

Den här bokens omslag har lockat mig under en längre tid när jag besökt biblioteket. Någon gång har den följt med hem men förblivit orörd. Nu var det hög tid att ge den en chans och i det stora hela får Udda verklighet klart godkänd. Jag är tveksam om jag kommer angripa tvåan eftersom författaren rundar av den första boken på ett skickligt, om än snabbt sätt.

Författaren etablerar ett trovärdig fantasymiljö i Malmö med en skuggvärld som lever parallellt med vår egna osära. Jag gillar karaktären Udda men tycker att hennes personlighetsförändring mot slutet av boken går lite väl fort och saknar övertygelse. Boken underhåller mig på sena nätter när min hjärna behöver befrielse från jobb och plikter.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...