lördag 16 mars 2019

Review: The Woman in the Window

The Woman in the Window The Woman in the Window by A.J. Finn
My rating: 3 of 5 stars

En klart godkänd bok, som underhöll men som inte gav någon större wow-faktor. Jag tror att detta är något så unikt som en bok som troligen gör sig mycket bättre som film. Det tråkiga är att jag vet om handlingen, vilket kommer ta ur tjusningen med att bli överraskad.

Jag velar mellan att vara imponerad av huvudpersonen utifrån hennes utbildning och erfarenhet. Jag suger i mig hennes analyser av barn som upplever sorg. I nästa vändning blir jag irriterad över huvudpersonens velande och obeslutsamhet. När jag väl får förklaringen till varför en så klok och utbildad kvinna utvecklat agorafobi och alkoholism så vill jag ge mig själv en käftsmäll.

Klart läsvärd trots medelbetyget.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...