lördag 1 december 2018

Review: Tvåhjärtat

Tvåhjärtat Tvåhjärtat by Marija Fischer Odén
My rating: 3 of 5 stars

Jag är så tacksam att få recensionsexemplar direkt i brevlådan. Tvåhjärtat är annorlunda mot många andra böcker jag läst, men om jag ska hitta liknelser så finns de i Jean M Auel och Siri Pettersen. Boken har ett lugnt tempo så förvänta sig inte stora adrenalin kickar. Jag gillar växlingarna mellan karaktärerna, då berättelserna kan skildras ur olika perspektiv. Det här är också en bok om dolda gudar, en lagom dos av magi och någon som missbrukar en maktposition för egen vinning. Det ska bli intressant att se vad författaren har för plan med de två kommande böckerna.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...