söndag 16 september 2018

Review: Vi mot er

Vi mot er Vi mot er by Fredrik Backman
My rating: 5 of 5 stars

Åh, Backman då får mig att spela upp känslolivet alla faser. Ilska, sorg, glädje, ångest och mycket mer. Han är makalöst bra på att få läsaren att väcka alla känslor på en och samma gång. Därför är jag helt urladdad för varje gång jag trycker på pausknappen. Värst är ångestkänslorna, att jag vet att någon snart kommer råka illa ut eller att jag tänker på hur mina egna barn kan råka illa ut.

Vi mot er tar vid direkt där Björnstad slutade och det är som om jag aldrig lämnat staden. Jag engagerar mig, försöker undvika att välja sida (omöjligt) och jag håller tummarna för att Backman snart skriver klart den avslutande delen.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...