lördag 18 augusti 2018

Review: Midsommarmorden

Midsommarmorden Midsommarmorden by Magnus Nordin
My rating: 3 of 5 stars

Magnus Nordin besökte oss på skolan under våren. Eleverna uppskattade besöket och Nordin berättade om livet som författare vilket var minst lika värdefullt som att berätta om böckernas innehåll. Jag tycker själv att Midsommarmorden var en lagomt underhållande deckare. Den behåller mitt intresse, bygger upp karaktärerna på ett godkänt sätt och skapar en lagom dos av spänning. Jag kunde inte förutspå vem mördaren var men jag kunde förutspå andra fenomen som kunde ha påverkat att mordet skedde. En bra bok att använda som klassuppsättning på högstadiet.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...