lördag 28 juli 2018

Review: A Reaper at the Gates

A Reaper at the Gates A Reaper at the Gates by Sabaa Tahir
My rating: 4 of 5 stars

Jag älskar en bra ungdomsbok speciellt när den går inom genren fantasy. Jag fick Sabaa Tahir debut Askfödd som recensionsex för några år sedan och jag blev inte besviken. Handlingen är mörk, blodig och rekommenderas från 15 år och uppåt. Jag gillar hur författaren väver in magiska väsen från olika mytologier som jinn och augers. Det som drar ner betyget är att författaren valde att göra en tetroid istället för en trilogi och att boken karaktärer bara råkar ut för bakslag efter bakslag ge dem lite ljusglimtar!

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...