torsdag 21 juni 2018

Review: Häxan

Häxan Häxan by Camilla Läckberg
My rating: 4 of 5 stars

Det var bra länge sedan jag besökte Läckbergs Fjällbacka och jag blir glad av att åter vara på plats. Denna gång är berättelsen tung, mörk och det svider långt ner i själen när jag får uppleva karaktärernas kval och förtryck. Slutet gör mig illamående och ångesten över vad människor kan utsätta varandra för gör att det stegras.

Författaren har en makalöst bra förmåga att skapa en intressant handling utifrån alla karaktärer. De historiska tillbackablickarna stärker intresset även om jag skulle vilja att språket var mer historiskt korrekt. Läckberg har en magisk förmåga att placera ut ledtrådar i berättelsen. Ledtrådar som jag äntligen börjar kunna koda av och använda i själva upplösningen av historien eller snarare historierna. Jag hoppas att Läckberg snart har skrivit klart sin nästa bok.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...