tisdag 27 mars 2018

Review: Morgonstjärnan

Morgonstjärnan Morgonstjärnan by Pierce Brown
My rating: 3 of 5 stars

Äntligen är serien om den röda upprorsmakaren Darrow slut! Jag önskar att jag kunde berätta att det har varit en fantastisk läsupplevelse men mest kan det liknas vid ett tvångsmässigt beteende att nå ett slut. Serien är otroligt våldsam, fyllt med tortyr, grovt språk och psykopatiska karaktärer. Det lämpar sig för elever på gymnasiet, inte för yngre.

Jag går ändå och grubblar på boken och karaktärerna. Det finns inte många science fiction böcker som översatts till svenska, förlagen riktar in sig mer på fantasy och framförallt urban fantasy. Jag gillar att läsa sfi där teknik och universum får mer utrymme. Jag älskar t.ex. Andy Weirs böcker och ser nu fram emot att öppna en ny bok som väntar i bokhyllan.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...