söndag 19 november 2017

Review: Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter and the Chamber of Secrets Harry Potter and the Chamber of Secrets by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Jag har blivit smått besatt av att lyssna igenom hela Harry Potter serien igen vilket helt beror på den fantastiska uppläsaren Stephen Fry. För att inte röra ihop det (eller tröttna) har jag satt upp regeln att jag måste lyssna på en annan ljudbok mellan varje HP.

I hemligheternas kammare inser jag alltmer att manusförfattarna till filmerna har haft ett hästjobb med att skala bort händelser, personner och dylikt. Det måste vara oerhört svårt, jag älskar varje liten bit av berättelsen. Dock måste den vara svår för en yngre läsare att greppa. Varför är Harry den enda som kan höra rösten? Hur kan en bok ha ett eget medvetande? Jag längtar till att dottern blir gammal nog att förstå så att vi kan läsa tillsammans, men jag måste också tänka på att inte styras av min iver och längtan.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...