måndag 13 november 2017

Review: Det du inte vet

Det du inte vet Det du inte vet by Anna Jansson
My rating: 4 of 5 stars

En deckare är en perfekt mellanbok och Anna Jansson gör det allra bäst. Hennes berättelser är jordnära och innehåller en lagom dos med spänning. Hon har en bra förmåga att växla mellan sina karaktärer och ge läsaren nya perspektiv, samt så små frön kring vad nästa bok kommer kretsa kring. Det är lätt och intressant att hänga med i berättelsen och min hjärna blir avslappnad inför kommande lyssning som kräver mer koncentration.

I denna bok får Maria Wern mindre utrymme vilket är bra då hon tidigare känts lite urvattnad. Istället är det Tomas Hertman och hans dotter Sofi som är i centrum. Jag önskar att jag ansträngt min hjärna mer för att hålla isär några familjer och deras namn så att upplösningen blivit mer rafflande. Jag önskar också att Anna Jansson lagt mer tid och bokstäver kring att diskutera mer djupgående fördelar och nackdelar med oljeborrning.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...