söndag 6 augusti 2017

Review: American Gods

American Gods American Gods by Neil Gaiman
My rating: 3 of 5 stars

American gods är en av Neil Gaimans populäraste verk. Numera finns den också som tv-serie. Jag har en hatkärlek för Gaiman, främst riktad mot att jag inte förstår allt i hans berättelser. Det gör mig irriterad men samtidigt vet jag att Gaiman är en av vår tids skickligaste författare när det gäller att skapa fantasifulla berättelser, inbakade i vår verklighet. Stora författare måste respekteras även om vi inte förstår dem ty de förändrar världen omkring oss.

American gods karaktärer var inte alls vad jag föreställt mig. Det är otroligt svårt att förklara karaktärerna och deras handlingar. Du har en fördel om du är bevandrad inom olika gudamytologier. Jag gillar de korta historierna om hur gudarna kom till Amerika. Jag gillar karaktären Shadow, framförallt lugnet han förmedlar. Enligt min gode vän Linus blir boken bättre vid en omläsning, själv har jag en dröm om att en dag knäcka Gaiman-koden.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...