tisdag 25 juli 2017

Review: Huset mittemot

Huset mittemot Huset mittemot by Alex Haridi
My rating: 2 of 5 stars

Det har var en svår bok att sätta betyg på. Inledningen fångar mig direkt och jag håller ett vaket intresse genom hela berättelsen, men där slutar de positiva omdömena. Berättelsen är enormt spretig med så många trådar att det är omöjligt att författaren ska lyckas knyta ihop säcken på lite mer än 200 sidor. Du har systern med ätstörningar, ensama Gunnar, utåtagerande Erik, den ensamma mamman, en psykiskt sjuk granne och mycket mer.

Jag blir också förbannad över alla sterotyper kring skolan. Det är rapporteringsplikt om en elev saknas från skolan om eleven inte är rapporterad frånvarande av föräldern, vilken lärare arbetar med ett projekt under flera lektioner i veckan och märker inte att en elev inte skriver något på hela veckan. Tvål dödar inte bakterier!!!

Eleverna verkar inte känna till dåtidens tekniska utrustning dom en walkman ellerlp-spelare men de använder ord som "mongoröst".

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...