tisdag 20 juni 2017

Review: Det lilla bageriet på strandpromenaden

Det lilla bageriet på strandpromenaden Det lilla bageriet på strandpromenaden by Jenny Colgan
My rating: 2 of 5 stars

Det startade bra, med den där feelgoodkänslan jag var ute efter. Storyn var intressant och jag gillade karaktären Polly. Miljöbeskrivningarna inspirerade och jag kände mig nöjd med mitt bokval. I detta val hade jag lockats av boktiteln och omslaget, samt att en kommande bok i serien heter Bokhandeln på strandpromenaden.

Efter halva boken började mitt intresse alltmer svala. Boken slog mig i ansiktet med den ena klyschan efter den andra inom alla kategorier av en romantisk roman. Till slut blev den så smörig att jag började skumläsa varje sida för att bli klar. Inte ens flera refernser till Star Wars kunde rädda betyget.

View all my reviews

2 kommentarer:

  1. Även jag började glatt läsa den här boken, men blev också besviken. Jag upplevde den mer som en chicklit-roman än en feelgood.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...