söndag 14 maj 2017

Review: Prodigy

Prodigy Prodigy by Marie Lu
My rating: 3 of 5 stars

Dystopiska framtidsskilldringar i ungdomsböcker tenderar att bli repriser av redaan skrivna. Marie Lu trilogi är inget undantag. Det jag gillar med boken är June. Hon är inte tjejen som sakta växer fram till krigare genom böckerna, med andra ord den klassiska storyn där Snövit tillslut blir en vapensvingande soldat. June är detta redan från start, inklusive oerhört teknisk och smart. Day är inte långt efter men han står bara i skuggan av June när det gäller planering och stridsteknik. Jag kommer läsa klart trilogin och kanske även ge mig på författarens nya böcker (vid ett senare tillfälle).

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...