måndag 8 maj 2017

Review: Ordbrodösen

Ordbrodösen Ordbrodösen by Anna Arvidsson
My rating: 4 of 5 stars

Det här blev en mycket positiv överraskning. Ordbrodösen röstades fram som nästa bok i bokcirkeln på jobbet och jag anar att detta kommer bli en topplacering. Jag är imponerad av författarens förmåga att gå från idé till verklighet. Bara att komma på iden med ordbrodösen är värt en medalj. Arvidsson förmedlar både spänning och mystik. Jag älskar när författare får mig engagerad i ett mysterium där jag som läsare får möjlighet att lösa gåtan innan boken presenterar den. Denna gång misslyckas jag katastrofalt och misstänker helt fel personer genom hela berättelsen. Jag vill också ge en eloge till Arvidsson för att hon bryter med trenden med trilogier i ungdomsgenren.


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...