fredag 4 september 2015

Claes Eriksson - Alster en stunds texter

Efter att ha lyssnat på Majs röst från Att föda ett barn så är det underbart med en stor, omfamnande humor som fyller hjärna och hjärta med glädje och spontana skratt. Under sommarens regnskurar har jag dessutom avnjutit flera avsnitt av Aftershave & Galenskaperna så när jag hör dialogerna minns hjärnan de makalösa sketcherna från världens bästa humorgrupp.

Alster en stunds texter är en liten pärla och Claes Eriksson har glimten i ögat genom hela berättandet. Det här ett litterärt verk som lyssnas på då den återberättas av författaren själv. Här finns teaterstycken, dikter, pjäser, funderingar och sagor om vår underliga värld.

Postaspekt
Efter fyra år på posten som VD för posten har postens VG Lennart Grabe lämnat sin post trots att han under hela sin tid på posten som VD för posten själv varit den alldra största förespråkaren för att man inte ska kunna lämna sin post på posten. Källa: bokus.com

Betyg: 7

Förlag: HörOpp!
Speltid: 4 h 29 min
Uppläsare: Claes Eriksson
Utgiven: 2007
Författarland: Sverige
Adlibris
Bokus
Genre:  Litterära essärer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...