måndag 10 augusti 2015

Klara Zimmergren - Längtan bor i min steg

Jag lyssnade på Klaras sommarprat 2013 (det sändes 2012). Det var under en tid då min make och jag försökte att skaffa barn så det sommarpratet berörde långt in i kroppen. Hennes bok känns som en utveckling av sommarpratet, inte alls en upprepning. Det här är en ärlig och öppen berättelse som kommer beröra många. Det är också en berättelse om att hitta en man, älska en hund och många provrörsbefruktningar.

Längtan bor i mina steg är Klaras berättelse om längtan att bli mamma. Zimmergren läser upp sin egen bok och gör det riktigt bra. Hon är en fantastisk retoriker och upplevelsen förstärks av att den är hennes egen. Bitvis blir berättelsen tung och Zimmergrens sarkasm svämmar över vilket gör att jag tröttnar, men efter några ytterligare meningar är jag helt uppe i dragningskraften som gör att jag inte missar en stavelse. Klara är fantastiskt stark som vill dela med sig av sin egen historia med oss läsare. 

Här hittar du Klaras sommarprat. 

Betyg: 8

Förlag: Bonnier audio
Speltid: 8 h 26 min
Utgiven: 2014
Uppläsare: Klara Zimmergren
Författarland: Sverige
Adlibris
Bokus
Genre: biografi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...