onsdag 5 augusti 2015

Hjorth & Rosenfeldt - Det fördolda

Min underbara mamma har påpekat att jag borde läsa Hans Rosenfeldts böcker och en deckare passar alltid bra till fönsterputsning. 

En pojke hittas mördad i skogen, kroppen har flera knivhugg och hjärtat saknas. Rikskrim kallas in för att reda i fallet. Under tiden besöker Sebastian Bergman sitt föräldrahem för första gången på tiotal år, hans föräldrar har dött och det är dags att sälja huset. Sebastian dras med in i fallet vilket rör upp mycket av hans egen uppväxt. 

Jag börjar känna intresse för boken efter hälften. I starten var det svårt att vänja sig vid uppläsaren men efter ett tag har hjärnan kommit in i tempot. Sebastian Bergman har många mörka rum att vandra igenom. Just när jag känner lite sympati för honom drar han bort mattan under mina fötter och jag tappar allt. Mot slutet tar berättelsen många oväntade vändningar som jag ser fram emot hur de ska redas ut i nästa bok. 

Betyg: 6

Förlag: Norstedts
Speltid: 17 h 20 min
Utgiven: 2010
Uppläsare: Niklas Falk
Författarland: Sverige
Adlibris
Bokus
Övrigt: Sebastian Bergman #1
Genre: deckare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...