onsdag 19 januari 2011

Astrid Lindgren - Astrids röst

Det här en underbar, liten godbit som alla borde lyssna på. Vi känner alla igen hennes röst från berättelserna om Emil i Lönneberga. Jag själv blir varm om hjärtat och mycket lycklig när jag hör Astrid berätta om sitt liv och sin familjs historia. I intervjuerna är hon kvicktänkt och ibland med en gnutta satir i rösten.

Ljudboken innehåller bara två skivor vilket är alltdeles lagomt då berättelsen hoppar mellan olika händelser i Astrids liv. Jag är mest ute efter att höra hennes röst och samtidigt lära mig en del om hennes skrivförmågor. I ljudboken finns också ett texthäfte med intressanta bilder.

Betyg: 5

Förlag: Max ström
Uppläsare: Astrid Lindgren
Speltid: 2 timmar
Utgiven: 2007
Genre: historia, fakta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...