onsdag 15 september 2010

Conn Iggulden - Bågens mästare


Uppläsare: Thorsten Wahlund
Djingis har enat stammarna som bor på stäpperna. Nu vandrar de som en enad front mot den gamla fienden Jing. Färden går genom Gobiöknes svåra klimat och vid dess slut möts Djingis av Jings höga murar. En invasion av fiendens land inleds där Khanen och hans folk tränger allt längre in i kinesernas rike. Detta är andra delen i Conn Igguldens berättelse om Djingis Khans erövringar under 1200-talet. Hans rike sträckte sig från Stilla havet i öster till Donau i väster.

När jag tänker tillbaka till början av ljudboken undrar jag hur så lite kan inträffa på så många skivor. Det är igen negativ kritik utan bara en tanke. Jag fängslas återigen av berättelsen om Djingis och hans erövringar. Lyssnaren får följa Tjimoden och hans bröders kamp mot Jing. Det är facinerande om hur detaljrikt Iggulden beskriver asien under 1200-talet. Det enda kritiska jag har är att alltför mycket ägnar sig åt krig och erövringar att historierna kring Djingis familj, barn och bröder inte får tillräckligt med utrymme.

Betyg: 6

Lärorik: 3
Humor: 0
Kärlek: 0
Spänning: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...