måndag 28 juni 2010

Elisabeth Nemert - Rovfåglarnas tid

Uppläsare: Louise Raeder
Historien kretsar kring prästdottern Angelica Blake som följer med en väninna till Frankrike som dennes sällskapsdag. Frankrike aristokrati lockar Angelica att drömma om rikedomar som kläder, smycken och storslagna fester. Dock är det oroliga tider i landet. Ludvig den XIV och Maire Antoinette har fängslats och den franska revolutionen med Robespierre i spetsen växer sig allt större. Angelica tvingas att omvärdera sin livssyn och lyssna på sin inre röst istället för alla lockelser. Hon kommer ställas inför många svåra beslut för att klara livhanken och rädda nära och kära.

Jag älskar Elisabeth Nemerts böcker. Hon har förmågan att skapa magi och dra läsaren långt in i böckernas värld. Jag fastnar alltid för persongalleriet och lever och känner med Angelica. Historien är spännande, intressant och har alltid en lagom dos av kärlek. Historieperspektivet är lockande och upplysande. Rovfåglarnas tid en kärleksroman men också en berättelse om mod, medkänsla och lärdom. Jag uppmanar alla att läsa Elisabeth Nemerts verk!

Betyg: 9

Humor: 2
Lärdom: 5
Kärlek: 5
Spänning: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...