tisdag 22 juni 2010

Charlaine Harris - Living dead in Dallas

Andra delen i Harris serie om servitrisen Sookie och hennes vampyrpojkvän Bill. I denna version får Sookie betala tillbaka att vampyren Erik räddade hennes liv. Hennes förmågor krävs för att lösa ett försvinnade på en känd vampyrbar i Dallas. Sookies uppdrag blir att läsa av de mänskliga servitrisernas tankar för att ta reda på vad de sett och hört kring den saknande vampyren.

Jag gillar lite svagt Harris verk. Dock blir dom mycket genomskinliga kring berättelsen och karaktärerna. Jag har förstått att hela säsong två baseras enbart på denna bok, vilket jag tror kommer leda till många fillers. Jag saknar den sensuella känslans som fanns mellan Bill och Sookie i första boken. Men jag ska ändå läsa bok tre.

Betyg: 5

Spänning: 2
Humor: 1
Lärorik:0
Kärlek: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...