måndag 28 december 2009

Agatha Christie, The body in the library

Agatha Christies böcker är alltid en njutning att lyssna på. Detta beror på superba uppläsare med en skön skotts dialekt. Tyvärr är det ibland svårt att följa berättelsen, framförallt på engelska eftersom det är lätt att bli distraherad och missa delar av storyn. The body in the library är enligt mig för kort. Historien och personbeskrivningen känns rörig och jag hinner aldrig komma in i berättelsen förens den är över. Jag gillar Miss Marple mer än den stela Poirot. Miss Marple har bitvis riktigt snabba och vassa kommentarer. Hon spelar på att vara lite av en skvallerkärring men visar prov på stor talang av iakttagelser och slutsatser utifrån hur folk beter sig.

Betyg: 4

Humor: 3
Spänning: 1
Lärorik: 1
Kärlek: 0

2 kommentarer:

  1. Hej, Anna från dagensbok.com här. Kul att du länkade till min text =). När det gäller Agatha Christie så är hon en av mina favoriter också, gillar både böckerna och filmatiseringarna, men har inte lyssnat på någon inläsning. Poirot och Miss Marple gör sig bra både på engelska, svenska, franska och tyska, jag har provat alla språken, men originalengelskan är klart bäst.
    Tack för tipset om din blogg, mycket intressant!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack själv Anna. Det ska bli kul att fortsätta läsa din blogg.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...