onsdag 16 september 2009

David Lagercrantz, Stjärnfall

När börsen kraschar den 26 januari sprids ett rykte om att två personer mördats i Stockholm, analytikern Elin friman som förhäxade så många män och uppfinnaren André Borg. Morden ska ha begåtts tätt in på varandra, bara timmen efter att kursfallet börjat i New York och ryktet om dem birdrar till oron och det fortsatta raset. Men hur kunde dåden så snabbt bli kända på börsen, som om marknaden ryckte till redan när skotten brann av? Hur kunde mäklarna känna till morden innan kropparna ens hittades?
Detta verk är en skapligt bra skildring av finansvärldens mörka sidor. Jag hade hoppats få lära mig lite mer kring detta område, men blev grymt besviken. Boken är tråkig, långsam och händelselös. Jag måste ständigt backa tillbaka och lyssna på skivan igen. Jag rekommenderar dig att inte läsa denna bok av Lagercrantz utan läs istället, Himmel över Everest.

Betyg: 2

Spänning: 1
Romans: 0
Sorglig:0
Humor:0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...