fredag 17 april 2009

Jane Austen, Förnuft och känsla

Jag såg med förväntan fram emot att läsa denna bok. Jag gillar verkligen filmatiseringarna av Jane Austens verk, framförallt den nyare versionen av Stolthet och fördom. Efter endast några CD-skivor var min besvikelse stor. Boken leverar enbart långtråkiga dialoger som varar i evigheter och en händelse som inträffats utreds och diskuteras i mer än en CD-skiva. Jag får erkänna mig besegrad och har nu istället satt på DVD för att se Ang Lee version från 90-talet på film. Det enda problem jag har med filmen är att se proffessor Snape spela en kärlekskrank och stillsam man. Han är för alltid den onda/goda läraren i trolldryck på Hogwarts.
Hoppas någon finner större lycka inom denna bok än vad jag gjorde.

Betyg: 2

1 kommentar:

  1. STOR besvikelse! Hur kan du tycka att den nyare filmversionen (för det var väl den du menade?) av Stolthet och fördom är bättre än den äldre? Jag säger bara Colin Firth - har du missat honom??? Detta är något vi måste diskutera!

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...