tisdag 10 mars 2009

Robert Jordan, Knife of dreams


Det var ca två år sedan jag började läsa i Jordans värld. Det tog mig ca 1 år att läsa de 10 första böckerna. Sedan dog tyvärr Jordan och jag gav upp serien. På senare tid har jag förståt att en person som stod nära Jordan har fått uppdraget att slutföra serien Wheel of time.
Så jag tog beslutet att läsa den sista av Jordans böcker (nr 11) som han skrev innan sin död. Det är svårt att skilja hans böcker åt. Det är samma tema med många karaktärer att följa.
Jag gillar serien även om detaljrikedomen väldigt ofta blir för mycket t.ex. ha jag väntat i nästan 3 böcker på ett stort slag och när väl slaget börjar så tar det 2 kapitel innan det händer ngt för Jordan måste beskriva hur vinden viner genom hästarnas man och Rand al Thor tittar ner på sin tatuering och drömmer sig bort...
Jag rekomenderar starkt att lyssna på dessa berättelser än läsa dem. Framförallt för att uppläsarna av den engelska versionen är så suveränt bra.

Betyg: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...