fredag 27 februari 2009

Justina Robson, Keeping it real


Jag läser alldeles för mycket fantasy och för lite science fiction. Därför bestämde jag mig nu att ge mig in i denna outforskade värld. Med hjälp av tips på sfbok.se hittade jag Justina Robsons serie om special agent Lila Black. Hon är en människa vars kropp till större del omvandlats till en hybrid mellan AI, människa och maskin. Lila lever i vår värld nu kallad Utopia året är 2015. Parallela universum existerar i flertal bl.a. Alfheim där de mytomspuna och erotiska alver lever, andra där älvor och demoner huserar.
Jag gillade verkligen denna bok (och förhoppningsvis kommande) även om den ibland kunde bli lite svår att följa med alla teknologiska termer, så levererade den verkligen. Framförallt lyckas den där Stephanie Meyer misslyckas (ni som är inlästa på den sista boken vet vad jag pratar om och vad som saknades i den).
Betyg: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...