tisdag 11 november 2008

Kungliga röster ur Sveriges radio arkiv


En typiskt lyssnarbok för mig som är grymt historieintresserad. Jag menar hur coolt är inte att lyssna på röster ur det förflutna. Särskilt celebra personer som kungligheter och radioprofiler. Jag blev mycket positivt överraskad till denna lilla samling. Vi får bl.a. höra Gustaf V trontal 1932, Sven Jering intervjuar motorprinsen, hyllningstalet till vår nuvarande kungsfödelse 1945, arvprinsen Gustaf Adolf omkommer 1947, drottning Louise avlider 1965, bröllop, dop, födelsedagar och mycket mer. Framförallt roligt är att höra lilla sportspegeln profilen Ulf Elvings intervju med Kung Carl Gustaf.

Betyg: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...