torsdag 6 november 2008

Henning Mankell, Villospår


Jag gillar Henning Mankells böcker om Kurt Wallander. Dock endast som att lyssna inte själv läsa. Man kan koppla av lite utan att behöva hänga med på samtliga stavelser. Denna ger en intressant och lite felaktig bild på native americans. Ystad jäckas i denna deckare av ett fleratal mord där offren har blivit skallperade. Samtidigt bränner en kvinna sig till döds på en åker. Hur hänger allt samman?
Inte den bästa av Mankell jag läst men intressan eftersom den utpelar sig 1994 (guldåret engligt mig) då svenska fotbollslandslaget med Brolin, Ravelie, Dalin, Schwartz, Henke och många mer gräver efter guld i USA.
Många anser att detta är Mankells bästa, men jag håller än så länge inte med.

Betyg: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...