torsdag 30 oktober 2008

Pigge Werkelin, Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak


Detta är en skildring av Pigges kamp för att hitta sin hustru Ulrika och deras två barn Charlie och Max, som dog under tsunamin i Thailand 2004. I denna bok myntas begreppet IOR-effekten som säger att "när man tror att det inte kan jävligare så blir det". Detta är en hemsk skildring av en kamp att hitta tre försvunna kroppar i en katastrofmiljö fylld av konflikter, missförstånd, dåligt ledarskap och framförallt en berättelse om vilka dåliga insatser som Sverige gjorde för de drabbade medborgarna

Jag har fått en helt ny syn på Pigge. Jag har tidigare dömt honom efter medias framställning. Men nu har jag fått tänka om och istället sett vilken smart, drivkraftig, ideérik och stark människa Pigge verkligen är.
Jag tycker alla bör läsa denna bok för att förstå hur vikigt livet är och hur fort allt kan gå fel.
Betyg: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...