torsdag 30 oktober 2008

Kate Mosse, Labyrinth

En riktigt bra bok för dig som gillar en mix av historia, kärlek och lite fantasy. Boken följer två spår dvs två personer. Alice Tannar är en ung arkeologi var berättelse utspelar sig i nutid. Vid en utgrävning upptäcker hon en gravkammar med två skelett inuti. Den andra historien äger rum i 1200-talets Frankrike där flickan Alais kämpar för att skydda och bevara en bok som sägs innehålla hemligheter kring den heliga Gral.
Jag blev positivt överraskad av denna bok. Lite trögstartad men sen blev det allt mindre sömn på kvällarna. Jag rekommenderar den verkligen. Har hamnat på min tio i topp lista.

Betyg: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...