måndag 22 november 2021

Review: The Last Graduate

The Last Graduate The Last Graduate by Naomi Novik
My rating: 4 of 5 stars

Jag är glad att jag fortsatte läsa The Scholomance-trilogin av Novik. Den första boken var svår att hänga med i men äntligen verkar jag ha landat i språket och handlingen. Än en gång önskar jag att Novik gjort ett begreppsregister som framförallt förklarade delar av den värld som handlingen utspelar sig i. 

Det är svårt att beskriva handling och karaktärerna, du måste uppleva boken genom att läsa den. Noviks värld är mörk och grym där många barn och ungdomar spås dö tidigt på grund av sin magiska förmåga. Handlingen i bok två kretsar kring en ide hur huvudkaraktärerna planerar att ändra så att fler på skolan och ute i världen överlever. Du kommer få rysningar och har svårt att smälta delar av boken. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...