måndag 15 november 2021

Review: Kastanjemannen

Kastanjemannen Kastanjemannen by Søren Sveistrup
My rating: 4 of 5 stars

Jag blev nyfiken på Netflixserien om Kastanjemannen men beslutade mig för att läsa boken först. Jag blev inte besviken och jag hoppas att manusförfattaren Sveistrup fortsätter att skriva böcker (det har gått några år sedan sist). Jag har själv aldrig byggt kastanjegubbar, hemma hos oss så byggde man kottedjur men efter denna bok så måste jag klart prova på att bygga kastanjegubbar med mina barn även om det går en kall kåre längs ryggraden. Boken är intressant och spännande och jag lär mig en hel del om Danmark. 

Det enda jag kan önska är att han skriver böckerna lite mörkare, lite läskigare. Jag älskar Lars Keplers böcker och där kan Sveistrup hitta inspiration för att förverkliga min önskan. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...