tisdag 9 februari 2021

Review: A Memory Called Empire

A Memory Called EmpireA Memory Called Empire by Arkady Martine
My rating: 2 of 5 stars

Jag vill försöka ta mig in i science fiction genren igen och A memory called empire låg högt upp på topplistan på SF bokhandeln när jag sökte efter passande lektyr. Jag borde dock ha läst på mer om boken då handlingen mer kretsar kring poliska intriger är resor genom tid och rymd. Språket är på en högre nivå och författaren har tagit sig tid att skapa ett eget språk/egna begrepp inom boken. Detta gör det svårt för mig som läsare att förstå framförallt när det tar mig halva boken att inse att det finns ett lexikon längst bak i boken som förklarar de påhittade orden och välanvända fraser utifrån miljön handlingen utspelar sig i. Gillar du politiska intriger så kommer du gilla denna bok. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...