lördag 30 januari 2021

Review: Morsning och goodbye

Morsning och goodbye Morsning och goodbye by Petter Karlsson
My rating: 2 of 5 stars
Jag kan inte mycket om Magnus Härenstam förutom vissa filmroller , Jeopardy och så klart Fem myror är fler än fyra elefanter. Under den första halvan är jag förfärad över denna man som så lättsinnigt ser ner på sina föräldrar. En man som glättigt berättar att lättsam användning av droger som tog honom igenom sin utbildning. Han har en nedvärderande syn på kvinnor och hans otrohet mot sin fru är pinsam och han verkar inte kunna se ur den andres perspektiv. 

I den andra delen blir Härenstam mer ödmjuk och bjuder lite mer på sig själv. Han stormar dock fram genom livet och går bara in ytligt på händelser vilket är tråkigt. Jag hade önskat få lära mig mer om produktionen och upplägget kring Fem myror och mer kring Magnus och Brasse. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...