tisdag 22 januari 2019

Review: Slutet

Slutet Slutet by Mats Strandberg
My rating: 4 of 5 stars

Författaren väljer ett ovanligt ämne och får läsaren att grubbla på vikten av att leva i njutet och också fundera på vilka man vill ha omkring sig när slutet närmar sig. Hur förändras en människa eller snarare hela mänskligheten om vi vet att vi bara har några veckor kvar att leva?

Jag hade hoppats på mer insyn i samhällskollapsen som måste ha skett direkt vid avslöjandet? Hur lyckas man hålla samman ett land när Jordens undergång snart är nära. Författaren väljer att fly istället för att brottas med ämnet, istället fokuserar berättelsen på hur Sverige tack vare sin tidigare stabilitet lyckas ta sig samman.

Jag gillar hur jag blir totalt sågad av berättelsens karaktärer när de analyserar filmen Armagedon. Jag gillade den filmen och grät hejdlöst när den sliskiga pappan ger ett olustigt farväl till sin dotter. Jag tycker också det blir lite överdrivet med ett mord, en nytänd kärlekssaga men vad ska man annars skriva om så nära livets slut?

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...