söndag 3 februari 2019

Review: The Book of Life

The Book of Life The Book of Life by Deborah Harkness
My rating: 5 of 5 stars

Det är en skön känsla att vara så helt upptagen i en bok att tid och rymd inte existerar. Viljan att ta sig framåt i boken blandas med paniken över att den snart kommer att vara slut. Jag får muta mig själv, jobba i en halvtimme, läsa i 10 min osv. Jag måste skicka ett tack till HBO som gjort en serie av denna bokserie vilket återigen fångade mitt intresse för författaren.

Detta är den avslutande delen i All souls trilogin och ju mer jag läser desto mer inträffar och jag förstår inte hur författaren lyckas knyta ihop allt ju mer sidorna försvinner. Hon lyckas och det med bravur. Nu ägnar jag tiden åt att läsa en fristående bok i serien och så ska jag se om serien på HBO, förhoppningsvis dröjer det inte innan säsong 2 har premiär.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...