söndag 23 januari 2022

Review: Kärleken till livet

Kärleken till livet Kärleken till livet by Helena von Zweigbergk
My rating: 4 of 5 stars

Ett av målen under 2022 är att läsa mer biografier. Jag blev inte besviken över denna bok som skrivits i samarbete mellan Marie och Helena. Jag lyssnade enormt mycket på Roxette som ung men jag inser att jag inte har någon kunskap om artisterna själva. Marie berättar om barndomen, karriären, musiken och hjärntumören. Hon är rättfram och pratar ur hjärtat vilket gör mig både imponerad och nervös. Nervositeten kommer av att hon vid flera tillfällen bryter mot jantelagen och jag inser att vi alla borde bryta mot den mer och berätta för alla vad vi är bra på. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...