lördag 13 mars 2021

Review: Testamente

Testamente Testamente by Nina Wähä
My rating: 3 of 5 stars

En bokcirkelbok som återigen tar med mig norrut i landet. Mina tidigare besök har varit tillsammans med Maja Hagerman, Stina Jackson och Karin Smirnoff. Nina Wähä är ett välkänt författarnamn i Sverige med flera Augustpris nomineringar. Jag tycker att Testamentet är klart godkänt men det är rejält svårt att hålla isär alla syskon och därmed engagera sig likartat i varje persons levnadsberättelse. Jag tycker också att ett förlag ska satsa på en uppläsare som dialektalt hör hemma i den delen av Sverige. Det är ett gigantiskt projekt som Wähä skapat och jag tycker hon håller ihop med riktigt bra. Läs den !


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...