fredag 3 juli 2020

Review: Den osannolika mördaren: Skandiamannen och mordet på Olof Palme

Den osannolika mördaren: Skandiamannen och mordet på Olof Palme Den osannolika mördaren: Skandiamannen och mordet på Olof Palme by Thomas Pettersson
My rating: 5 of 5 stars

En kollega tipsade mig om denna bok då jag uttryckte ett intresse av att veta mer om Palmemordet utifrån den senaste slutsatsen av Krister Peterson. jag blev inte besviken och är imponerad av det arbete som författaren lagt ner på utredningen av Olof Palme. I mer än 10 har han läst på kring utredningen, intervjuat involverade personer och tolkat ledtrådar missade av andra, detta tack vare ett tips från Leif G.W Person. Det jag gillar med boken är att den har en lagom längd, där det viktiga för Petterssons ståndpunkter får lagom med utrymme, utan att upprepas till oändlighet. Jag var okunnig om att utredningen kring Krister Petterson hade så enorma brister och att Krister var en varm anhängare av personen Olof Palme och det han stod för. Inget av det författaren lyfter går dock att bevisa eftersom den utpekade gärningsmannen är död och inget mordvapen har presenterats. För att bilda dig en egen uppfattningen så råder jag dig att läsa den här boken i sommar. Den går också utmärkt att lyssna på.


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...