onsdag 29 juli 2020

Review: Bränn alla mina brev

Bränn alla mina brev Bränn alla mina brev by Alex Schulman
My rating: 4 of 5 stars

Jag bugar och bockar för Schulmans genialitet som författare. Han lämnar ut hela sin släkts historia för läsaren och den innehåller få stunder av solsken. Hans gestaltningar av morföräldrarna är makalöst bra. Historiens vingslag känns mot kinden då flera, kända författare från det tidiga 1900-talet som sveper in. Jag kan inte förstå styrkan hos hans mormor, att hon orkar vara kvar i förhållandet med Sven. Jag kommer läsa fler verk av Schulman men jag behöver något mer positivt emellan.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...