tisdag 18 februari 2020

Review: The History of Bees

The History of Bees The History of Bees by Maja Lunde
My rating: 4 of 5 stars

En bra boktips från fantastiska kollegor som var före NO-läraren att hitta en bra bok om en framtidsdystopi utan pollinerande bin. Det är skrämmande att tänka sig en framtid utan bin, varje gång jag läser en nyhetsrapport om att humlebeståndet i världen minskar får jag en klump i magen. The history of Bees förstärker den klumpen och jag börjar alltmer läsa på vad vi kan göra för att pollinerande insekter ska frodas och öka i antal (även getingar gör nytta). Maja Lunde ger en intressant historia där läsaren får följa ödet för tre familjer vars historier sträcker sig över tre århundraden. Boken är välskriven, spännande och kretsar mycket kring föräldrars relationer till sina barn.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...