lördag 28 september 2019

Review: Dotter saknad

Dotter saknad Dotter saknad by Anna Jansson
My rating: 4 of 5 stars

Jag har följt Anna Jansson sedan hennes debut med Stum sitter guden. Efter många många spänningar med Maria Wern får jag nu stifta bekantskap med Christoffer Bark. Miljöbeskrivningarna har lämnat Gotland och flyttat till författaren hemstad Örebro. Jag blir alldeles uppspelt när Bark pratar om Tybble, Hjälmaren och Stortorget.

Karaktärerna i berättelsen är besynnerliga, envetna och på gränsen till irriterande. Författaren ger sin förklaring till detta mot slutet. Själv funderar jag på om jag blivit som Bark eller hans före detta fru om mitt barn spårlöst hade försvunnit. Ingen är att föredra, den ena har sökt runt Hjälmaren i 5 år efter spår och den andra är fast i ett beroende hon inte vill ta sig ut.

Jag ser fram emot nästa bok i denna serie.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...