fredag 21 juni 2019

Review: Infernal Devices

Infernal Devices Infernal Devices by Philip Reeve
My rating: 5 of 5 stars

I denna bok väljer Reeves att lämna över centralkaraktärerna till nästa generation. Tom och Hester har fått en dotter, Wren och ur hennes synvinkel skapas en spännande berättelse. Jag blev positivt förvånad över att författaren gör ett så lyckad berättelse, jag trodde allt skulle bli en upprepning av de första två böckerna utifrån barnens berättelse.

Jag tycker Infernal devices är bättre än de tidigare böckerna. Genom att blanda in delar av föräldrarnas historia och ta in nutiden så skapas en såpass intressant historia att jag hela tiden ser fram emot att lyssna och jag behöver direkt fortsätta läsa den sista delen i serien. Jag önskar bara att författaren vävt in mer föremål, nostalgi från vår tid i handlingen.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...