måndag 22 april 2019

Review: Predator's Gold

Predator's Gold Predator's Gold by Philip Reeve
My rating: 3 of 5 stars

Jag har lite svårt att sätta betyg på den andra delen av Philip Reeves serie. Jag gillar det mer än tre stjärnor men samtidigt är jag trött på tonåringar som inte kan se längre än näsan växer. Dock är det en serie för ungdomar så det är svårt att be författaren förbättra sig själv. Jag är fast i serien och kommer fortsätta läsa dem. Jag rekommenderar dem på engelska då jag tror mycket går förlorat i en översättning. Jag är svag för apokalyptiska miljöer där läsaren då och då får glimtar från vår egen tid och där artefakter från vår tid grävs upp ur jorden.

Jag väntar nu att få se filmatisering av den första boken i serien. Av trailern att döma så har Hollywood valt att försköna Hesters utseende så att hon ska passa den vita duken. Jag försöker förstå varför, de gjorde likartat med Wonder. Är de så oroliga att förlora pengar om inte huvudkaraktären ser någorlunda normal ut? Skulle vi lämna biografen för att en av huvudkaraktärerna såg för anskrämlig ut?

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...