fredag 13 juli 2018

Review: Järnblod

Järnblod Järnblod by Liza Marklund
My rating: 3 of 5 stars

Järnblod är den avslutande delen i Liza Marklunds serie om Annika Bengtsson. Författaren gör ett bra jobb med att knyta ihop säcken då jag som läsare får återglimtar till många tidigare händelser ur Annika Bengtsson liv s, både privat och som journalist. Författarens ansträgningar till trots är det svårt att känna engagemang och förstålse för allt som händer, det bästa hade varit att jag lyssnat om på allt men det har jag varken tid eller ork till.

Det jag tar till mig från berättelsen är hur psykologen sakta får Annika att bearbeta sitt förflutna, framförallt mordet på Sven. Jag fösöker förstå varför hennes föredetta man Thomas får så stort utrymme. Jag gillar att tempot är så lågt, det gör att jag får tid att tänka tillbaka på tidigare böcker i serien.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...