söndag 4 mars 2018

Review: Ta det som en man

Ta det som en man Ta det som en man by Hampus Nessvold
My rating: 2 of 5 stars

Ett intressant val som bokcirkeln röstade fram. Det är författaren själv som läser upp, vilket jag tycker var bra då det gav mig en tankeställare kring författarens ålder (lite över 20år). Det är en mycket ung författare som försöker ge sitt bidrag på mansrollen och hur den borde förändras. Tankarna blir inte djupa då boken är kort och författaren skuttar mellan olika ämnen, troligen för att få med så många tankar som möjligt.

Tyvärr skapar berättelsen ingen revolution, det kommer krävas att en känd, gärna idrottutövande man berättar om de förändringar som måste ske. Jag skulle t.ex. gärna se att Anton Hysen skrev en biografi om att vara idrottsutövare och homosexuell.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...