fredag 26 januari 2018

Review: Ditt livs affär

Ditt livs affär Ditt livs affär by Fredrik Backman
My rating: 4 of 5 stars

Det här är en perfekt bok att ta med sig på resa med någon dag borta från hemmets säng. Den är liten och lätt, en novell och författad av en av mina favoritförfattare, Fredrik Backman. Hans styrkor är ett fantastiskt språk och en förmåga att engagera läsaren, oftast så mycket att tårar rinner. I Ditt livs affär kom inte tårarna under själva läsningen utan efteråt när jag reflekterade. För är alla liv lika mycket värda? Hur många människoliv är jag bered att offra för att min dotter ska få leva? Jag börjar gråta bara jag tänker tanken. Ta tillvara på livet och den tid du har tillsammans med dem du älskar.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...